czwartek, 8 grudnia 2011

Pasztet z soczewicy

Ponieważ po wczorajszej obiadokolacji została mi cała masa soczewicy za radą mojej mamy postanowiłam dziś upiec z niej pasztet :) Wyszedł jak dla mnie bardzo smacznie, więc dzielę się z Wami niejako autorskim przepisem ;)

Pasztet z soczewicy a'la Daria

szklanka zielonej soczewicy
duża cebula
30dag pieczarek
oliwa z oliwek
2 jajka
bułka tarta
przyprawy: sól, pieprz, koperek, ostra czerwona papryka, przyprawa do ziemniaków (mam do niej słabość)

Soczewicę dokładnie płuczemy i gotujemy ok. 30 min w nieosolonej wodzie (proporcje 1:3). W tym czasie podsmażamy na oliwie z oliwek osobno drobno pokrojoną cebulę i pieczarki. Soczewicę odcedzamy, dodajemy cebulę i pieczarki. Czekamy aż farsz ostygnie, a potem dokładnie go miksujemy z jajkami i przyprawami. Formę (najlepiej taką do keksów) smarujemy oliwą i wysypujemy bułką tartą. Wlewamy do niej masę na pasztet i pieczemy to w temp. 180 stopni przez około 40 minut. Upieczony pasztet studzimy i chłodzimy w lodówce przed pokrojeniem.

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz